VŠEOBECNÉ OBCHODNÍ PODMÍNKY
Tyto všeobecné obchodní podmínky (dále jen „VOP“) jsou vydané v souladu s ustanovením § 1751 a násl. zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník (dále jen „občanský zákoník“)
Bc. Monika Kvapilová,
IČO: 14148684, se sídlem: Jiráskova 560, Bílovice nad Svitavou, 664 01 Brno-venkov, Česká republika
Kontaktní údaje:
Bc. Monika Kvapilová
tel.: +420 776 719 446
e-mail: monionair.moa@gmail.com
webové stránky: www.monionair.cz
Korespondenční adresa: Masarykovo náměstí 100, Řícmanice, 664 01, Brno-venkov, Česká republika.
(dále jen „poskytovatel“)
I. Úvodní ustanovení
- Tyto VOP upravují vzájemná práva a povinnosti poskytovatele a fyzické osoby, která uzavírá s poskytovatelem uzavírá smlouvu o poskytování služeb a/nebo zboží (dále je „příjemce“) prostřednictvím webového rozhraní umístěného na webové stránce dostupné na internetové adrese www.monionair.cz (dále jen „web poskytovatele“).
- Nevyplývá-li ze smlouvy či z jiných souvislostí něco jiného, pak se za zboží pro účely těchto VOP považují též vstupenky na akce pořádané poskytovatelem, doprovodné programy pořádané poskytovatelem (např. přednášky, workshopy, tvůrčí dílny apod.), dárkové poukazy v určité peněžní hodnotě vydané poskytovatelem a digitální obsah zpřístupněn poskytovatelem příjemci (společně dále jen „zboží“).
- Ustanovení těchto VOP jsou nedílnou součástí smlouvy o poskytování služeb a/nebo zboží. Odchylná ujednání v samotném znění smlouvy mají přednost před ustanoveními těchto VOP.
- Smlouva o poskytování služeb a/nebo zboží je uzavírána v českém jazyce. VOP jsou vyhotoveny v českém jazyce. Smlouva včetně VOP je archivována poskytovatelem v elektronické podobě a není veřejně přístupná.
- Znění VOP může poskytovatel měnit či doplňovat. Tímto ustanovením nejsou dotčena práva a povinnosti vzniklá po dobu účinnosti předchozího znění VOP.
II. Uživatelský účet
- Na základě registrace příjemce provedené na webu poskytovatele může příjemce přistupovat do svého uživatelského rozhraní. Ze svého uživatelského rozhraní může příjemce provádět objednávání zboží či zobrazovat digitální obsah poskytovatele zpřístupněný na základě uzavřené smlouvy o poskytování služeb a/nebo zboží (dále jen „uživatelský účet“).
- Při registraci na webu poskytovatele je příjemce povinen uvádět správně a pravdivě všechny údaje. Údaje uvedené v uživatelském účtu je příjemce při jakékoliv jejich změně povinen aktualizovat. Údaje uvedené příjemcem v uživatelském účtu a při objednávání zboží jsou poskytovatelem považovány za správné.
- Přístup k uživatelskému účtu je zabezpečen uživatelským jménem a heslem. Příjemce je povinen zachovávat mlčenlivost ohledně informací nezbytných k přístupu do jeho uživatelského účtu.
- Příjemce není oprávněn umožnit využívání uživatelského účtu třetím osobám.
- Poskytovatel může zrušit uživatelský účet, a to zejména v případě, kdy příjemce svůj uživatelský účet déle než dva (2) roky nevyužívá, či v případě, kdy příjemce poruší své povinnosti ze smlouvy o poskytování služeb a/nebo zboží včetně těchto VOP.
6. Příjemce bere na vědomí, že uživatelský účet nemusí být dostupný nepřetržitě, a to zejména s ohledem na nutnou údržbu hardwarového a softwarového vybavení poskytovatele, popř. nutnou údržbu hardwarového a softwarového vybavení třetích osob.
III. Uzavření smlouvy
- Návrh na uzavření smlouvy o poskytování služeb a/nebo zboží provede příjemce vyplněním údajů v registračním formuláři na webu poskytovatele a odesláním těchto údajů poskytovateli kliknutím na tlačítko „Odeslat“ (dále také jen jako „objednávka“).
- Před zasláním objednávky poskytovateli je příjemci umožněno zkontrolovat a měnit údaje, které do objednávky příjemce vložil. Údaje uvedené v objednávce jsou poskytovatelem považovány za správné. Poskytovatel po obdržení objednávky toto obdržení příjemci potvrdí elektronickou poštou, a to na adresu elektronické pošty příjemce uvedenou v uživatelském účtu či v objednávce (dále jen „elektronická adresa příjemce“).
- Poskytovatel je vždy oprávněn v závislosti na charakteru objednávky požádat příjemce o dodatečně potvrzení objednávky (například písemné̌ či telefonicky).
- Smluvní vztah mezi poskytovatelem a příjemcem vzniká doručením přijetí objednávky (akceptací), jež je poskytovatelem zasláno příjemci elektronickou poštou, a to na elektronickou adresu příjemce.
- Příjemce souhlasí s použitím komunikačních prostředků na dálku při uzavírání smlouvy o poskytování služeb a/nebo zboží. Náklady vzniklé příjemci při použití komunikačních prostředků̊ na dálku v souvislosti s uzavřením smlouvy o poskytování služeb a/nebo zboží (náklady na internetové připojení, náklady na telefonní hovory) si hradí příjemce sám, přičemž tyto náklady se neliší od základní sazby.
IV. Cena a platební podmínky
- Cenu zboží a případné náklady spojené s dodáním zboží dle smlouvy o poskytování služeb a/nebo zboží může příjemce uhradit poskytovateli následujícími způsoby:
- bezhotovostně převodem na účet č. 2702112647/2010 vedený na jméno poskytovatele (dále jen „účet poskytovatele“). Pro vyřízení objednávky je třeba uhradit platbu pod variabilním symbolem, kterým je číslo objednávky a který příjemce získá při dokončení objednávky.
- Společně s cenou zboží je příjemce povinen zaplatit poskytovateli také případné náklady spojené s balením a dodáním zboží ve smluvené výši. Není-li uvedeno výslovně jinak, rozumí se dále cenou zboží i náklady spojené s dodáním zboží.
- V případě bezhotovostní platby se považuje cena zboží a případné náklady spojené s dodáním zboží za uhrazené dnem, kdy došlo k připsání příslušné částky na účet poskytovatele.
4. Poskytovatel vystaví příjemci ohledně̌ plateb prováděných na základě smlouvy o poskytování služeb a/nebo zboží příjemci daňový doklad – fakturu. Poskytovatel není plátcem daně z přidané hodnoty. Daňový doklad – fakturu vystaví poskytovatel příjemci po uhrazení ceny zboží a zašle jej v elektronické podobě̌ na elektronickou adresu příjemce.
V. Autorskoprávní ochrana obsahu webu poskytovatele
- Příjemce bere na vědomí, že texty, fotografie, audio či audiovizuálního obsah, grafická díla a další prvky obsažené na webu poskytovatele jsou jednotlivě a/nebo jako celek (dále společně jen jako „autorská díla“) chráněny autorským právem. Databáze nacházející se na webové stránce jsou chráněny zvláštním právem pořizovatele databáze, jímž je poskytovatel. Není-li s poskytovatelem smluveno písemně jinak, může k oprávněnému užití autorských děl či databází uživatelem dojít pouze v rámci uživatelského rozhraní. Je tedy zakázáno tento obsah jakkoliv kopírovat, ukládat či duplikovat, jakož i obcházet technické prostředky určené k ochraně obsahu, ledaže by se tak dělo způsobem výslovně připuštěným právními předpisy.
2. Příjemce bere na vědomí, že počítačové programy tvořící webovou stránku jsou chráněny autorským právem. Příjemce se zavazuje, že nebude vykonávat žádnou činnost, která by mohla jemu nebo třetím osobám umožnit neoprávněně zasahovat či užívat počítačové programy, k nimž je vykonavatelem majetkových práv či uživatelem poskytovatel.
VI. Doručování
- Nebude-li dohodnuto jinak, veškerá korespondence týkající se právních jednání souvisejících se smlouvou o poskytování služeb a/nebo zboží musí být druhé smluvní straně doručena písemně, a to elektronickou poštou (prostý e-mail). Příjemci je doručováno na adresu elektronické pošty uvedenou v jeho uživatelském účtu nebo v objednávce příjemce.
2. Zpráva je doručena v případě doručování elektronickou poštou okamžikem jejího přijetí na server příchozí pošty.
VII. Reklamace a řešení sporů
- Pro uplatnění vad zboží může příjemce využít technickou podporu na adrese monionair.moa@gmail.com. Práva a povinnosti smluvních stran ohledné̌ práv z vadného plnění se řídí příslušnými obecně̌ závaznými právními předpisy (zejména ustanoveními § 1914 až 1925, § 2099 až 2117 a § 2161 až 2174b Občanského zákoníku a zákonem č. 634/1992 Sb., o ochraně̌ spotřebitele, ve znění pozdějších předpisů).
- V případě oprávněné reklamace má příjemce právo na přiměřenou slevu z ceny zboží. O způsobu vyřízení reklamace bude poskytovatel příjemce informovat do 30 dní ode dne uplatnění vady zboží u poskytovatele, pokud se strany nedohodnou na delší lhůtě.
- Poskytovatel je povinen vydat příjemci potvrzení o datu a způsobu vyřízení reklamace, včetně potvrzení o provedení opravy, a době jejího trvání, případně písemné odůvodnění zamítnutí reklamace.
- Po marném uplynutí lhůty podle čl. VII odst. 2 VOP může příjemce odstoupit od smlouvy nebo požadovat přiměřenou slevu.
5. Poskytovatel neposkytuje záruku za jakost.
VIII. Další práva a povinnosti stran
- Poskytovatel není ve vztahu k příjemci vázán žádnými kodexy chování ve smyslu ustanovení § 1826 odst. 1 písm. n) Občanského zákoníku.
- Vyřizování stížností spotřebitelů zajišťuje poskytovatel prostřednictvím elektronické pošty. Stížnosti je možné zasílat na elektronickou adresu poskytovatele. Informaci o vyřízení stížnosti příjemce zašle poskytovatel na elektronickou adresu příjemce. Jiná pravidla vyřizování stížností nejsou poskytovatelem stanovena.
- K mimosoudnímu řešení spotřebitelských sporů je příslušná Česká obchodní inspekce, se sídlem Štěpánská 567/15, 120 00 Praha 2, IČ: 000 20 869, internetová adresa: https://adr.coi.cz/cs. Platformu pro řešení sporů on-line nacházející se na internetové adrese http://ec.europa.eu/consumers/odr je možné využít při řešení sporů mezi poskytovatelem a příjemcem ze smlouvy.
- Evropské spotřebitelské centrum Česká republika, se sídlem Štěpánská 567/15, 120 00 Praha 2, internetová adresa: http://www.evropskyspotrebitel.cz je kontaktním místem podle Nařízení Evropského parlamentu a Rady (EU) č. 524/2013 ze dne 21. května 2013 o řešení spotřebitelských sporů on-line a o změně nařízení (ES) č. 2006/2004 a směrnice 2009/22/ES (nařízení o řešení spotřebitelských sporů on-line).
5. Příjemce se může obrátit se stížností na orgán dohledu nebo státního dozoru. Poskytovatel je oprávněn poskytovat služby a/nebo zboží na základě živnostenského oprávnění. Živnostenskou kontrolu provádí v rámci své působnosti příslušný živnostenský úřad. Dozor nad oblastí ochrany osobních údajů vykonává Úřad pro ochranu osobních údajů. Česká obchodní inspekce vykonává ve vymezeném rozsahu mimo jiné dozor nad dodržováním občanského zákoníku a zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, ve znění pozdějších předpisů.
IX. Ochrana osobních údajů
Ochrana osobních údajů příjemce, který je fyzickou osobou, je poskytována v souladu s příslušnými právními předpisy, zejména nařízením Evropského parlamentu a Rady (EU) 2016/679 ze dne 27. dubna 2016 o ochraně fyzických osob v souvislosti se zpracováním osobních údajů a o volném pohybu těchto údajů (dále jen „GDPR“) a zákonem č. 110/2019 Sb., o zpracování osobních údajů, ve znění pozdějších předpisů.
- Příjemce bere na vědomí, že je povinen své osobní údaje (např. při objednávce, při registraci, ve svém uživatelském účtu apod.) uvádět správně a pravdivě. Příjemce má právo být informován o tom, jaké údaje o něm jsou evidovány, a je oprávněn tyto údaje měnit, případně písemně vyslovit nesouhlas s jejich zpracováváním. Osobní údaje příjemce nebudou poskytovatelem bez předchozího souhlasu příjemce předávány třetím osobám (kromě předávání osobních údajů za účelem plnění smlouvy). Dozor nad ochranou osobních údajů vykonává Úřad pro ochranu osobních údajů.
- Podrobnosti o rozsahu zpracovávaných údajů a účelu jejich zpracování jsou popsány v samostatném dokumentu Ochrana osobních údajů.
- V případě, že by se příjemce domníval, že poskytovatel provádí zpracování jeho osobních údajů, které je v rozporu se zákonem a/nebo GDPR, může požádat poskytovatele o vysvětlení nebo požadovat, aby poskytovatel odstranil takto vzniklý stav. Zejména se může jednat o provedení opravy, doplnění nebo likvidaci osobních údajů. Je-li žádost příjemce podle předchozí věty shledána oprávněnou, poskytovatel odstraní závadný stav bez zbytečného odkladu. Nevyhoví-li poskytovatel žádosti, má příjemce právo obrátit se přímo na Úřad pro ochranu osobních údajů.
X. Zasílání obchodních zpráv
1. Uzavřením smlouvy o poskytování služeb a/nebo zboží příjemce bere na vědomí, že poskytovatel je dle zákona č. 480/2004 Sb., o některých službách informační společnosti, ve znění pozdějších předpisů, oprávněn zasílat na sdělenou e-mailovou adresu příjemce a/nebo jinak registrovanou v uživatelském účtu obchodní sdělení. Příjemce může souhlas se zpracováním osobních údajů pro marketingové účely kdykoliv odvolat pomocí odkazu uvedeného v každém takovém sdělení nebo prostřednictvím odpovědi na e-mailovou adresu, z níž obchodní sdělení obdržel.
XI. Závěrečná ustanovení
1. Je-li některé ustanovení VOP neplatné nebo neúčinné, nebo se takovým stane, namísto neplatných ustanovení nastoupí ustanovení, jehož smysl se neplatnému ustanovení co nejvíce přibližuje. Neplatností nebo neúčinností jednoho ustanovení není dotknutá platnost ostatních ustanovení.
V Brně dne 21.6.2022